foroosh khodro foroosh khodro .

foroosh khodro

پيشنهاد فروش خودرو مدل كيا ريو 5 هاچ بك 2016

پيشنهاد فروش خودرو مدل كيا ريو 5 هاچ بك 2016

اخرين طراحي كيا ريو در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت. اما تغيرات زيادي كه روي ريو انجام شده آن را در كلاس خودرو‌هاي جمع و جور (Subcompact) محبوب تر كرده. با اينكه پيشرفت خاصي‌ در كيا ريو ۲۰۱۶ صورت نگرفته، اما محبوب خريداران خواهد بود.

 

شكل و رخ اين خودرو زيبا است و خيلي‌ به چشم مي آيد، مخصوصاً طراحي جديدي كه در بخش جلو و عقب ريو انجام شده و آن را از رقباي خودش در اين كلاس چند پله جلو انداخته. از طرفي‌ ديگر فضاي داخلي‌ آن بي‌ نظير است چون فضاي زيادي به سرنشينان عقب ارائه مي دهد و از صندوق جا داري هم بر خوردار است.

 

در واقع مي شود گفت كه كيا ريو ۲۰۱۶ كاملا طراحي شده و تغيراتي كه در آن صورت گرفته خيلي‌ ماهرانه و حرفه‌اي انجام شده.

 

تمام مدل‌هاي كيا ريو ۲۰۱۶ داراي پيشرانه ۴ سيلندر 6/1 ليتري هستند كه قادر به توليد ۱۳۸ اسب بخار است كه مي توان آن را يكي‌ از پر شتاب‌ترين خودرو‌هاي اين كلاس معرفي‌ كرده. مصرف سوخت آن زياد چشمگير نيست چون 8/7 ليتر در هر 100 كيلومتر به طور ميانگين برآورد شده توسط EPA اما باز هم ميان رقباي خودش حرفي‌ براي گفتن دارد. متاسفانه در فنر بندي آن خوب كار نشده و نسبت به بعضي از رقباي خودش و اين امر باعث شده كه رانندگي‌ و مانور خيلي‌ خوبي‌ هم ارائه ندهد و نتايجي‌ كه در رانندگي‌ و عمل كرد خودرو در آزمون‌ها به دست مي آيد پايين باشد.

خودرو هاي جمع و جور همچون شورلت سونيك، فورد فيستا  و سايون iA جديد رانندگي‌ نرم تري را در جاده‌هاي پر دست انداز و مانور بهتري را ارائه مي دهند.  علاوه بر اينها، هوندا فيت نسبت به ريو يا حتي ديگر خودرو‌هاي جمع و جور از نظر فضاي بار جاي  بيشتر و توان جا به جايي روز مره بهتري را به سر نشينان خود ارائه مي دهد. اما دلايل ذكر شده از محبوبيت كيا ريو ۲۰۱۶ كم نميكند، لذا ريو يك ساب كامپكت  خوش استيل، جا دار، و داراي تجهيزات زيادي مي‌باشد.

  • طراحي بدنه, مدل هاي مختلف, و گزينه ها

 

كيا ريو ۲۰۱۶ هم به صورت سدان و هاچبك (پنج در) كه هر جفت در مدل‌هاي LX, EX,  و SX  ارئه مي شوند.

 

تجهيزات رفاهي كه به صورت استاندارد در مدل پايه ريوLX  ارائه ميگردد شامل: رينگ‌هاي آلياژي ۱۵ اينچ، تنظيمات آينه‌هاي جانبي به صورت برقي‌،گرمكن، كولر، تنظيم فرمان فقط به صورت بالا و پايين، تنظيم ارتفاع صندلي‌ راننده، صندلي‌‌هاي عقب قابل خوابيدن، كامپيوتر محاسبه گر مسافت طي شده، كليد‌هاي كنترل صوتي روي فرمان، CD player استريو با ۴ پخش صدا، راديو ماهواره اي، و درگاه USB  و auxiliary نيز مي‌باشد. تجهيزات برقي‌ كه شامل: سيستم ورود بدون كليد، شيشه بالا بر برقي‌، و قفل مركزي به اين مدل اضافه مي شود.  تجهيزات برقي‌ ذكر شده روي اتاق سدان فقط براي دنده اتوماتيك ارائه مي شود كه داراي بلوتوث و اتصالات صوتي نيز مي‌باشد. اين در حالي‌ است كه براي مدل هاچبك دنده اتوماتيك و بلوتوث به صورت استاندارد ارائه مي شود.   

 

تجهيزات رفاهي در مدل ريو EX  شامل: تجهيزات برقي‌ ذكر شده، رينگ‌هاي آلياژ دار ۱۵ اينچ، چراغ‌هاي مه گير، جلو پنجره كرومي، تنظيم فرمان به صورت بالا پايين و عقب جلو، روكش چرمي فرمان و دسته دنده، سيستم صوتي داراي ۶ پخش صدا، تنظيم كنترل سرعت (cruise control)، چراغ مطالعه در كنار آينه وسط، جفت آفتاب گير داراي آينه و چراغ، روكش صندلي‌، داشبورد نرم، جا دست نرم روي در‌هاي جلو، جا دستي‌ در وسط صندلي‌‌هاي جلو به صورت كشويي با فضاي جا  مي شود.

كيا ريو ۲۰۱۶ از  كابين جا داري برخوردار است و مدل‌هاي EX  و SX همچنين فضاي جاي بيشتري دارند نسبت به ديگر خودرو‌هاي جمع و جور.

 

با انتخاب ريوEX  كه مجهز به سيستم  صرفه جو‌ در مصرف سوخت (Eco) به صورت گزينه اي است تجهيزاتي كه روي مدل    EX  استاندارد همچون: رينگ‌هاي آلياژ دار ۱۵ اينچ، چراغ‌هاي مه گير، روكش چرمي فرمان و دسته دنده،  داشبورد نرم، چراغ مطالعه در كنار آينه وسط، و جفت آفتاب گير داراي آينه و چراغ از روي آن برداشته مي شود. اما در عوض تجهيزاتي همچون: سيستم سرفجو در سوخت (Eco) كه در توقف‌هاي طولاني‌ پيشرانه را به صورت موقت خاموش مي‌كند، چراغ‌هاي جلو به صورت اتومات روشن مي شوند، سيستم Uvo  كيا با صفحه لمسي ۷ اينچ با قابليت اتصال به ديگر تجهيزات الكترونيكي،  و دوربين دنده عقب به آن اضافه مي شود. علاوه بر اينها، تو دوزي ويژه كه شامل: روكش معمولي و چرمي مشكي‌-خاكستري با روكش خاكستري روي صندلي‌ ها، فرمان، دسته دنده، و جا دستي‌‌هاي بغل دوخته شده به اين تجهيزات اضافه مي شود.

 

در مدل SX  كه بالاترين مدل ريو است، تجهيزات استاندارد EX علاوه بر تجهيزاتي ديگر همچون: سيستم صرفه جو‌ در سوخت (Eco)، سيستم نمايشگر Uvo، دوربين نمايش عقب، و چراغ‌هاي جلو كه به صورت اتومات روشن مي شوند نيز مي‌باشد.  ناگفته نماند كه تجهيزات ويژه اي همچون: رينگ‌هاي آلياژ دار ۱۷ اينچ، چراغ‌هاي خطر داراي LED، فنر بندي اسپورت، سقف برقي‌، سيستم ورود و استارت بدون كليد، صفحه نشان دهنده ي پيشرفته، تعويض دنده به صورت تيپ ترونيك نصب شده روي فرمان، روكش چرمي، صندلي‌‌هاي جلو داراي گرمكن، و سيستم ناوبري به اين مدل SX  نيز اضافه مي شود.

 

  • قدرت پيشرانه و عملكرد خودرو

 

كيا ريو ۲۰۱۶ داراي پيشرانه ۴ سيلندر 6/1 ليتري است كه قادر به توليد ۱۳۸ اسب بخار با 166 نيوتن مترگشتاور است. مدل LX  سدان با دو چرچ جلو متحرك داراي جعبه دنده شش سرعت دستي‌ است و جعبه دنده شش سرعته اتوماتيك به صورت آپشن ارائه مي شود. به غير از اين مدل، تمام ريو‌ها با جعبه دنده اتوماتيك به صورت استاندارد ارائه مي شوند. در آزمون‌هايي‌ كه توسط Edmonds  صورت گرفت، ريو SX شتاب ۰ تا 100 كيلومتر بر ساعت را 4/9 ثانيه بوده كه نسبت به ميانگين خودرو‌هاي جمع و جور پر شتاب تر است.

 

مصرف سوخت تمام مدل‌هاي ريو كه توسط EPA  صورت گرفت براي دنده اتوماتيك به 5/8 ليتر در هر 100 كيلومتر در (شهر/بزرگراه) و به صورت ميانگين به 5/7 ليتر در هر 100 كيلومتر برآورد شده است. اين نتايج در حالي‌ است كه براي جعبه دنده دستي‌ مصرف سوخت آن در بزرگراه كمي‌  بهتر است و 6 ليتر در هر 100 كيلومتر براورد شده.  اما اين نتايج متوسط است در بين رقباي خودش، چون خودرو‌هاي‌ ديگر در اين كلاس مصرف سوخت بهتري را ارائه مي دهند.

 

در كيا ريو EX۲۰۱۶ گزينه‌ Eco كه شامل يك سيستم صرفجو در سوخت است و در توقف‌هاي طولاني‌ پيشرانه را به صورت موقت خاموش مي‌كند و سپس با برداشتن پا از روي پدال ترمز پيشرانه مجددا روشن مي شود را ارئه مي دهد. مصرف سوخت اين ريو مجهز به اين گزينه‌ با 3/8 ليتر در هر 100 كيلومتر در (شهر/بزرگراه) برآورد شده است.

  • ايمنى

از نظر ايمني،‌ كيا ريو ۲۰۱۶ مجهز به تجهيزاتي همچون : ABS  براي چهار چرخ، Stability Control، سيستم

Hill Assisst (جلو گيري از عقب رفتن خودرو در سر بالايي‌‌هاي تند بعد از يك توقف كامل) ، كيسه هوا براي سرنشينان جلو، و كيسه هوا پرده اي تمام قد مي‌باشد. علاوه بر اينها، دوربين عقب در مدل EX  همچنين با سيستم Eco ارائه داده مي شود، در حالي‌ كه در مدل SX  به صورت استاندارد قابل ارائه است.

 

طبق آزمون‌هايي‌  كه توسطEdmonds  انجام شد، براي كيا ريوSX  ، 8/37 متر فاصله نياز است تا از سرعت 100 كيلومتر بر ساعت به ايست كامل برسد و در اين نتايج متوسط  بوده نسبط به ديگرخودرو هاي هم كلاس ي خودش.

 

در نتايج آزمون‌هاي تصادفات كلي‌ كه توسط سازمان دولتي انجام شده براي ريو  سدان و هاچبك 2016 روي پنج ستاره رتبه چهار بوده و هم چنين در تصادفات كلي كه از ناحيه جلو رخ مي دهد نيز چهار بوده و در تصادفات كلي كه از ناحيه پهلو رخ مي دهد همانطور امتياز چهار ستاره كسب شده است.

 

طبق آزمون‌هاي تصادفات كه توسط موسسه بيمه‌ ي ايمني‌ بزرگراه ها (IIHS) صورت گرفت در تصادفاتي كه به صورت چپ كردن- غلط خوردن در حد ملايم، تصادفات در ناحيه جلو‌ پهلو، استقامت سقف، و تصادفاتي كه به صورت ضربه ي شديد از عقب  به ناحيه سر سرنشينان و صندلي‌‌هاي آنها وارد مي شود رتبه بالا ي موسسه كه "خوب" بوده  را كسب كرده است.  در آزمون‌هاي تصادفاتي كه از ناحيه پهلو رخ مي دهد، رتبه دوم كه " قابل قبول" بوده به آن داده شده. در آزمون‌هاي تصادفاتي كه به صورت چپ كردن- غلط خوردن در حد ملايم و صدمه در ناحيه جلو بوده، دومين رتبه پايين كه " ضعيف" بوده به ريو داده شد.

 

 

  • طراحي داخلي‌ و تجهيزات خاص

 طراحي كابين ريو ۲۰۱۶ محدود است. لذا جنس متريالي كه براي كابين ريو LX  پايه به كار رفته كيفيت معمولي دارد. اما در مدل‌هاي EX  (كه به سيستم Eco  تجهيز نيست) و SX  از داشبورد نرمي برخوردارند، كيفيت جنس صندلي‌‌هاي بالا تر است، و رنگ بدنه ي آنها هم از جنس بهتري هستد. به خريداران ريو، مدل‌هاي EX و SX  كه داراي تجهيزات بيشتري هستند پيشنهاد مي شود. چون مدل‌هاي ذكر شده نسبت به ديگر خودرو‌هايي‌ كه در اين كلاس قرار دارند و دارا به تجهيزات پايه هستند، بهتر خواهند بود.

 

كيا ريو فضاي كافي‌ براي سرنشينان جلو و عقب ارائه مي دهد و چون صندلي جلو EX  و  SX به بالا پايين و عقب جلو قابل تنظيم مي شود و حتي رانندگاني كه قد بلندي دارند، پشت فرمان ريو راحت خواهند بود. اما همين توصيفات براي مدل LX  پايه نخواهد بود، چون فرمان آن فقط به سمت بالا پايين قابل تنظيم است. ولي‌ در كل ريو از كابين جا  داري برخور دار است.

صندوق ريو سدان هم از فضاي زيادي برخوردار است كه قادر به ارائه 387 ليتر فضا است كه با خواباندن صندلي‌‌هاي عقب بيشتر هم مي شود. در ريو هاتچبك، 428 ليتر فضا دارد كه با خواباندن صندلي‌‌هاي عقب تبديل به 1400 ليتر مي شود. 

 

 

  • حس رانندگي‌

از نظر رانندگي، كيا ريو ۲۰۱۶ داراي پيشرانه ۴ سيلندر 6/1 ليتري كه داراي ۱۳۸ اسب بخار قدرت است و نسبت به ميانگين سدان‌هاي جمع و جور يا هاچبك خوب شتاب مي‌گيرد و در همين كلاس خودرو‌ها از پيشرانه قوي‌ بر خوردار است و به همين دليل شتاب بالا گرفتن نقطه ي قوت ريو است. اما زماني‌ كه شتاب خيلي‌ ناگهاني بگيرد، پيشرانه آن كمي‌ پر صدا خواهد بود. با اين حساب براي شتاب گرفتن و با سرعت رفتن، ريو رانندگي‌ خوبي‌ را ارائه مي دهد. اما رانندگاني هم هستند كه از كم توان بودن پيشرانه ريو رنج مي برند.

 

در خلاصه، بيشتر آزمون‌هاي رانندگي ما با ريو SX  انجام شد و به خاطر چرخ‌هاي بزرگ و فنر بندي محكمي كه دارد رانندگي آن از LX  و EX  متفاوت تر است. ريو SX  پيچ‌ها را به خوبي‌ رد مي‌كند، اما باز هم رانندگي‌ آن در حد خودرو‌هاي قدر اين كلاس نم يرسد. علاوه بر اينها، رانندگي‌ كيا ريو SX  در جاده‌هاي پر دست انداز خيلي‌ دلپذير نخواهد بود و اگر راحتي‌ در رانندگي‌ برايتان مهم است، مدل EX  كه رانندگي نرم تري را ارائه مي دهد به شما پيش نهاد مي‌كنيم. 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۵۰:۲۷ توسط:شيما ملكي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :