foroosh khodro foroosh khodro .

foroosh khodro

پيشنهاد فروش خودرو مدل نيسان مورانو مدل 2016

پيشنهاد فروش خودرو مدل نيسان مورانو مدل 2016

كمپاني نيسان با توليد مورانو در سال 2003 باعث حيرت بسياري در زمينه خودروهاي شاسي بلند شد. اين كمپاني يكي از اولين كراس اوور هاي SUV را با طراحي زيبا و فصاي جادار كابين و همچنين قدرت و هندلينگ بالا به بازار عرضه كرد. طي سال هاي متمادي حجم عظيمي از  شاسي بلندها راهي عرصه رقابت شدند و در اين ميان، راه براي نيسان مورانو مدل 2015 كمي باريك شد. با اين وجود، ويژگي هاي منحصر به فرد اين خودرو براي بسياري حائز اهميت و جالب است.

كمپاني نيسان در طراحي اين مدل كمي خطر كرده و احتمال شكست را به جان خريده است؛ خطوط برجسته و اسپرت روي بدنه در كنار سقف شيبدار اين توهم را براي بيننده ايجاد مي‌كنند كه قسمت عقب سقف فقط به وسيله شيشه پوشانده شده است. تزئينات كرمي روي بدنه سبكي نوين را براي خودرو هاي اين كلاس به ارمغان آورده است.

لازم به ذكر است، ويژگي هاي كاربردي نيز در طراحي جديد اين شاسي بلند در نظر گرفته شده اند؛ افزايش طول در مورانو جديد فضاي بيشتري را براي سرنشينان فراهم آورده است. همچنين صندلي هاي "جاذبه صفر" باعث مي شود تا سرنشينان طي سفر هاي طولاني خستگي كمتري احساس كنند. تجهيزات داخل كابين از مواد عالي و به همراه آخرين تكنولوژي در اختيار مالك قرار مي گيرند. اگرچه نيسان Pathfinder با سه رديف صندلي فضاي بهتري را با قيمتي مشابه به خريداران هديه مي كند، اما مورانو چيز ديگري است!

كمپاني سازنده تلاش كرده تا با ارتقاء كيفيت سيستم تعليق سواري نرم تري را نسبت به گذشته براي اين شاسي بلند ايجاد نمايد. از طرفي، پيشرانه 6 سيلندر با قدرت 260 اسب بخار در كنار گيربكس متغير پيوسته تغييري نكرده است، اما مصرف سوخت آن نسبت به قبل بهتر شده است. عدم امكان تغيير در پيشرانه شايد نقطه ضعف اين خودرو در مقايسه با رقبا به شمار آيد، چراكه فورد Edge مدل 2015 پيشرانه هاي مختلفي را با مصرف سوخت متغير ارائه كرده است. اگر به دنبال ويژگي هاي آف روود و يدك كشي در يك شاسي بلند مي گرديد، بهتر است به سراغ جيپ گرند چروكي مدل 2015 برويد. در ضمن، با صرف كمي پول بيشتر مي توانيد لكسوس RX 350 يا فولكس واگن Touareg مدل 2015 را تهيه نماييد. با اين حال، بايد اشاره كرد كه مورانو جديد تلفيقي از زيبايي و كارايي به همراه ويژگي هاي لوكس مي باشد.

 

  • طراحي بدنه و امكانات رفاهي

نيسان مورانو مدل 2015 يك كراس‌اوور SUV متوسط است كه در چهار تيپ  S و  SV  و  SL  و  Platinumعرضه مي‌شود؛ گفتني است، امكان سفارش هر چهار تيپ به صورت ديفرانسيل جلو يا چهار چرخ محرك فراهم است.

تجهيزات استاندارد بر روي تيپ پايه S عبارتند از: رينگ‌هاي آلومينيومي 18 اينچي، فرمان تلسكوپي با قابليت حركت به بالا و پايين، صندلي عقب تاشو به نسبت 60:40، كنترل آب و هواي اتوماتيك دو نقطه‌اي، كروز كنترل، اتصال سيستم صوتي و تلفن همراه از طريق بلوتوث، نمايشگر لمسي 7 اينچي، دوربين ديد عقب، هماهنگ‌سازي اپليكيشن‌هاي تلفن همراه، سيستم صوتي با قابليت پخش  CDمجهز به شش بلندگو، راديو ماهواره‌اي، و ورودي صوتي كمكي.

با سفارش پكيج  Navigation تجهيزاتي چون نمايشگر لمسي 8 اينچي، سيستم تشخيص صدا، GPS، راديو HD و درگاه USB با رابط كاربري iPod به خودروي شما افزوده مي‌شوند.

تيپ SV علاوه بر تمامي تجهيزات ارائه شده در پكيج Navigation، فرمان با روكش چرمي، باربند سقف، چراغ‌هاي مه‌شكن، صندلي راننده برقي با قابليت تنظيم در هشت جهت و صندلي سرنشين جلو با قبليت تنظيم در چهار جهت را در اختيار خريدار قرار مي‌دهد. سانروف پانوراما و سيستم صوتي Bose با 9 بلندگو تجهيزاتي هستند كه در صورت سفارش پكيج  Premium به مورانو SV افزوده مي‌شوند. در تيپ SL علاوه بر سيستم صوتي Bose، تجهيزات ديگري از جمله آينه‌هاي جانبي مجهز به گرمكن، حافظه صندلي راننده، سيستم هشدار نقاط كور، هشدار برخورد از عقب، تودوزي چرم، صندلي‌هاي جلو مجهز به گرمكن، آينه الكتروكروميك، دوربين پارك 360 درجه، نورپردازي داخلي، و درب صندوق برقي به صورت استاندارد عرضه مي‌شوند.

در مورانو Platinum علاوه بر تمامي تجهيزات ذكر شده، شاهد حضور فرمان برقي تلسكوپي با قابليت حركت به بالا و پايين و مجهز به گرمكن، رينگ‌هاي آلومينيومي 20 اينچي، چراغ‌هاي جلو LED، صندلي‌هاي جلو مجهز به گرمكن و تهويه و صندلي‌هاي عقب برقي مجهز به گرمكن نيز، به صورت استاندارد هستيم.

 با سفارش پكيج Technology براي دو تيپ SL و Platinum مي‌توانيد از تجهيزاتي چون سانروف پانوراما، كروز كنترل قابل تنظيم، هشدار برخورد از جلو و سيستم كاهش تصادفات بهره‌مند شويد. 

 

  • قدرت و عملكرد موتور

همان‌طور كه پيش از اين گفته شد، يك پيشرانه شش سيلندر خورجيني 3.5 ليتري با توليد قدرتي معادل 260 اسب‌بخار و گشتاوري در حدود 325 نيوتن‌متر، نيسان مورانو 2015 را به پيش مي‌راند. شايان ذكر است، گيربكس CVT به صورت استاندارد عرضه مي‌شود و خريداران مي‌توانند خودروي خود را به دو صورت ديفرانسيل جلو يا چهار چرخ محرك سفارش دهند. در هر دو حالت، طبق ارزيابي EPA مصرف سوخت اين كراس‌اوور ژاپني در حدود 11 ليتر در سيكل تركيبي (13 ليتر در شهر و 10 ليتر در بزرگراه) به ثبت رسيده است كه در مقايسه با ديگر رقباي مجهز به پيشرانه شش سيلندر بهتر است.

 

 

  • ايمني

تجهيزات ايمني استاندارد مورانو مدل 2015 عبارتند از: ترمزهاي ضدقفل، كنترل كشش و پايداري، كنترل در سربالايي، كيسه هواي جانبي و پرده‌اي جلو و زانويي راننده، محافظ گردن فعال براي صندلي‌هاي جلو و دوربين ديد عقب. در تست ترمز نيز اين خودرو توانست با سيستم گيربكس جلو پس از پيمودن 35.6 متر بايستد كه از متوسط خودرو هاي اين كلاس كمتر است. در دو تيپ SL و Platinum علاوه بر موارد بالا، سيستم هشدار نقاط كور، هشدار برخورد از عقب و دوربين پارك 360 درجه با قابليت تشخيص موانع متحرك نيز، وجود دارند. گفتني است، كروز كنترل قابل تنظيم، هشدار برخورد از جلو و سيستم كاهش تصادفات نيز، به صورت سفارشي براي اين دو تيپ عرضه مي‌شوند. 

 

 

  • طراحي داخلي و امكانات خاص

طراحي صندلي هاي جديد اين شاسي بلند باعث راحتي خاصي به هنگام سواري با آن شده است. در واقع، كمپاني سازنده از آن جهت صندلي‌هاي جديدش را جاذبه صفر ناميده است كه با نشستن بر روي آنها، آرامشي كه هنگام قرار گرفتن در خلاء به شما دست مي‌دهد را تجربه مي‌كنيد. طراحي اين صندلي‌ها به گونه‌اي است كه با در بر گرفتن سرنشين به صورت كامل، هم در جلو و هم در عقب، احساس آرامش را به وي منتقل مي‌كنند و به همين دليل شايد بتوان گفت بهترين صندلي‌هاي عرضه شده در بازار هستند.

طراحي داخلي نيسان مورانو مدل 2015 شيك و با كلاس است و با نگاهي به اجزاي كابين متوجه مي‌شويم كه جز تزئينات چوب مصنوعي، بقه مواد به كار رفته از كيفيت بالايي برخوردار هستند و لمس آنها حس خوبي به سرنشينان منتقل مي‌كند. افزايش طول مدل جديد نيز، بر جادارتر شدن خودرو و راحتي سرنشينان مي‌افزايد. كمپاني نيسان با به‌كارگيري جديدترين رابط كاربري لمسي خود با نام Nissan Connect، امكان استفاده از GPS و سيستم هماهنگ‌سازي اپليكيشن‌هاي تلفن همراه را در اختيار خريدار قرار داده است. در ارزيابي‌هاي اوليه مشخص شد اين سيستم از نظر جستجو در گوگل كمي مشكل دارد كه مطمئنا نيسان به زودي اين مشكل را برطرف مي‌كند. در پشت صندلي رديف دوم اين ژاپني زيبا، فضايي در حدود 1,121 ليتر براي حمل بار وجود دارد كه با تا كردن صندلي، اين مقدار در حدود 1,980 ليتر افزايش مي‌يابد.

 

 

  • تجربه رانندگي‌

نيسان مورانو مدل 2015 با تجهيزاتي اسپرت، يك سواري لوكس را به سرنشينان خود هديه مي كند. با وجود رينگ هاي 20 اينچي Platinum ، دست اندازها و تكان هاي ناشي از چاله و چوله به ندرت احساس مي شود و سواري با ان نرم است. علي رغم كاهش وزن اين شاسي بلند نسبت به مدل هاي قبلي، باز هم فرمانپذيري خودرو براي راننده با دشواري همراه مي باشد. پيشرانه 6 سيلندر در كنار گيربكس CVT بسيار نيرو مند و كارامد عمل مي كند. از طرفي، در شتاب هاي بالا نيز شاهد تعويض دنده نرم و روان مي باشيم. اما رانندگي در بزرگراه با كمي سرو صداي موتور همراه است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۵:۳۳ توسط:شيما ملكي موضوع:

پيشنهاد فروش خودرو لكسوس NX 300h مدل 2016

پيشنهاد فروش خودرو لكسوس NX 300h مدل 2016

اگر به دنبال يك خودرو كراس اوور هيبريدي مي گرديد، بي شك لكسوس NX 300h مدل 2016 يكي از گزينه هايي است كه نقش خود را به خوبي ايفا كرده و توجه علاقه مندان را به خود معطوف مي كند. به طور حتم، تنها خودرويي كه در رقابت با اين كراس اوور قرار مي گيرد، آئودي Q5 هيبريدي مي باشد.

 

  • طراحي بدنه و امكانات رفاهي

لكسوس NX 300h مدل 2016 يك كراس اوور جمع و جور و لوكس پنج نفره است كه در يك تيپ به بازار عرضه مي شود.

تجهيزات استاندارد اين كراس اوور عبارتند از: رينگ هاي 17 اينچي، چراغ هاي LED جلو، عقب، راهنما و مه شكن، شسشه دودي عقب، گرمكن آينه ها، استارت و دسترسي بدون كليد، كروز كنترل، كنترل آب و هواي دو نقطه اي، صندلي راننده با قابليت تنظيم در 8 حالت، صندلي تاشو عقب به نسبت 40/60، تودوزي چرمي وينيل، فرمان تلسكپي بشكن برقي، دريچه هوا براي صندلي عقب، فضاي مجزا براي بار ، آينه الكتروكروميك، نمايشگر 7 اينچي، دوربين ديد عقب، اتصال سيستم صوتي و تلفن همراه از طريق بلوتوث، كنترل صوتي براي iPhon، سيستم صوتي با 8 بلندگو، راديو ماهواره اي و HD، CD خوان ، درگاه USB و جك صوتي AUX. همچنين، سيستم Enform Service قابليت بررسي خودرو را از راه دور  و از طريق ماهواره بر روي گوشي هاي هوشمند فراهم مي آورد.

چنانچه پكيج Premium  را خريداري نماييد، امكاناتي نظير: رينگ هاي 18 اينچي، آينه هاي جانبي الكتروكروميك، هشدار نقاط كور و سيستم هشدار برخورد از عقب، سانروف، گرمكن و تهويه صندلي جلو و حافظه تنظيمات راننده در اختيارتان قرار مي گيرد. تجهيزات پكيج Luxury عبارتند از: صندوق پران برقي، برف پاكن اتوماتيك، تودوزي چرمي مرغوب، گرمكن غربيلك فرمان و تزئينات چوبي. همچنين، صندلي تاشو برقي عقب نيز به اين پكيج اضافه مي شود.

پكيج Navigation شامل: سيستم مسيريابي، دو بلندگو اضافي، كنترل صوتي و اپليكيشن هاي مختلف سازگار با سيستم Enform لكسوس. تجهيزاتي كه به صورت تكي نصب مي شوند نيز شامل: سنسور پارك عقب و جلو، كروز كنترل تطبيقي( كه داراي سيستم جاوگبري از تصادف مي باشد)، نور هاي LED به روز شده و قابليت شارژ بدون سيم براي تلفن همراه.

 

 

  • قدرت و عملكرد موتور

پيشرانه لكسوس NX 300h را يك موتور 4 سيلندر 2.5 ليتري گازوئيلي به همراه يك موتور الكتريكي با باتري نيكل-فلزي تامين مي كنند كه اين دو موتور در تركيب با يكديگر مي توانند 194 اسب بخار نيرو توليد نمايند. گفتني است، با انتخاب سيستم چهار چرخ محرك يك موتور الكتريكي ديگر اضافه مي شود كه قدرت را به چرخ هاي عقب منتقل مي كند.

شتاب صفر تا صد اين خودرو 8.4 ثانيه برآوررد شده است كه براي يك خودرو هيبريدي بسيار خارق العاده مي باشد، اما در جمع كراس اوورهاي لوكس بسيار كند مي باشد. مصرف سوخت اين شاسي بلند با ديفرانسيل جلو  8.2 ليتر در سيكل تركيبي(8.8 در بزرگراه و 7.8 در شهر) و با سيستم 4WD حدود 8.5 ليتر در سيكل تركيبي(9.1 در بزرگراه و 8.2 در شهر) بر آورد شده است.

 

 

  • ايمني

تجهيزات ايمني استاندارد لكسوس NX 300h عبارتند از: ترمز ضد قفل، كنترل كشش و پايداري، كيسه هواي جلو، كيسه هواي پرده اي جانبي و كيسه هواي محافظ زانوي راننده، دوربين ديد عقب و سيستم Enform لكسوس كه شامل هشدار اتوماتيك تصادف، ردياب خودرو مسروقه و تماس امداد جاده اي مي باشد.

همچنين، هشدار نقاط كور و برخورد از عقب و كروز كنترل تطبيقي به صورت سفارشي قابل نصب مي باشند. اين خودرو در تست ترمز توانست پس از 35.9 متر توقف نمايد كه براي كراس اوور هاي اين كلاس بسيار مناسب مي باشد.

در تست ايمني، لكسوس NX 300h چهار ستاره را براي برخورد از جلو و  پنج ستاره را براي برخورد جانبي به دست آورد. همچنين، موسسه ايمني بزرگراه ها بالاترين رتبه يعني "خوب" را به اين شاسي بلند اختصاص دارد.

 

 

  • طراحي داخلي و تجهيزات خاص

تجهيزات داخلي لكسوس NX 300h مدل 2016 از مواد عالي و مرغوب تهيه شده اند و طراحي دو رنگ اين تجهيزات زيبايي خاصي به آنها بخشيده است. روكش صندلي ها از جنس چرم مي باشد و تزدينات چرمي و چوبي داخلي فضاي آن را بسيار جذاب تر كرده است.

همچنين، دسترسي به منو ها و كنترل آب و هوا بسيار آسان است. گفتني است، نمايشگر اين خودرو مشابه مدل مرسدس COMAND مي باشد. صفحه لمسي روي كنسول وسط منو هاي مختلفي را كنترل مي كند. اين خودرو قابليت سازگاري با تلفن هاي هوشمند را از طريق سيستم Enform دارد، اما عدم سازگاري با اندرويد و Apple CarPlay شايد نقطه ضعف آن به حساب آيد.

فضاي سر و پا در لكسوس NX نسبت به ديگر شاسي بلند هاي اين كلاس بسيار سخاوتمندانه مي باشد. فضاي بار در اين خودرو 1.52 مترمكعب بر آورد شده است كه نسبت به رقباي آن كوچك تر مي باشد.

 

 

  • تجربه رانندگي

اگرچه لكسوس NX 300h يك خودرو هيبريدي و مقرون به صرفه مي باشد، اما نسبت به مدل 200t سنگين تر است و قدرت كمتري توليد مي كند و در نتيجه شتابگيري كندتري دارد.

سواري با اين كراس اوور هيبريدي براي علاقه مندان به خودرو هاي هيبريدي كمپاني لكسوس و تويوتا بسيار آشنا است. با اين حال، حركت با موتور ديزلي هيجان بيشتري دارد، چراكه قدرت بيشتري توايد مي شود و در نتيجه شتاب سريع تري حاصل خواهد شد. اما سر و صداي ناشي از موتور بسيار محسوس مي باشد. به هر حال، لكسوس با موترو هيبريدي به لحاظ مصرف سوخت بسيار مقرون به صرفه است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۱۱:۴۳ توسط:شيما ملكي موضوع:

پيشنهاد فروش خودرو مدل كيا ريو 5 هاچ بك 2016

پيشنهاد فروش خودرو مدل كيا ريو 5 هاچ بك 2016

اخرين طراحي كيا ريو در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت. اما تغيرات زيادي كه روي ريو انجام شده آن را در كلاس خودرو‌هاي جمع و جور (Subcompact) محبوب تر كرده. با اينكه پيشرفت خاصي‌ در كيا ريو ۲۰۱۶ صورت نگرفته، اما محبوب خريداران خواهد بود.

 

شكل و رخ اين خودرو زيبا است و خيلي‌ به چشم مي آيد، مخصوصاً طراحي جديدي كه در بخش جلو و عقب ريو انجام شده و آن را از رقباي خودش در اين كلاس چند پله جلو انداخته. از طرفي‌ ديگر فضاي داخلي‌ آن بي‌ نظير است چون فضاي زيادي به سرنشينان عقب ارائه مي دهد و از صندوق جا داري هم بر خوردار است.

 

در واقع مي شود گفت كه كيا ريو ۲۰۱۶ كاملا طراحي شده و تغيراتي كه در آن صورت گرفته خيلي‌ ماهرانه و حرفه‌اي انجام شده.

 

تمام مدل‌هاي كيا ريو ۲۰۱۶ داراي پيشرانه ۴ سيلندر 6/1 ليتري هستند كه قادر به توليد ۱۳۸ اسب بخار است كه مي توان آن را يكي‌ از پر شتاب‌ترين خودرو‌هاي اين كلاس معرفي‌ كرده. مصرف سوخت آن زياد چشمگير نيست چون 8/7 ليتر در هر 100 كيلومتر به طور ميانگين برآورد شده توسط EPA اما باز هم ميان رقباي خودش حرفي‌ براي گفتن دارد. متاسفانه در فنر بندي آن خوب كار نشده و نسبت به بعضي از رقباي خودش و اين امر باعث شده كه رانندگي‌ و مانور خيلي‌ خوبي‌ هم ارائه ندهد و نتايجي‌ كه در رانندگي‌ و عمل كرد خودرو در آزمون‌ها به دست مي آيد پايين باشد.

خودرو هاي جمع و جور همچون شورلت سونيك، فورد فيستا  و سايون iA جديد رانندگي‌ نرم تري را در جاده‌هاي پر دست انداز و مانور بهتري را ارائه مي دهند.  علاوه بر اينها، هوندا فيت نسبت به ريو يا حتي ديگر خودرو‌هاي جمع و جور از نظر فضاي بار جاي  بيشتر و توان جا به جايي روز مره بهتري را به سر نشينان خود ارائه مي دهد. اما دلايل ذكر شده از محبوبيت كيا ريو ۲۰۱۶ كم نميكند، لذا ريو يك ساب كامپكت  خوش استيل، جا دار، و داراي تجهيزات زيادي مي‌باشد.

  • طراحي بدنه, مدل هاي مختلف, و گزينه ها

 

كيا ريو ۲۰۱۶ هم به صورت سدان و هاچبك (پنج در) كه هر جفت در مدل‌هاي LX, EX,  و SX  ارئه مي شوند.

 

تجهيزات رفاهي كه به صورت استاندارد در مدل پايه ريوLX  ارائه ميگردد شامل: رينگ‌هاي آلياژي ۱۵ اينچ، تنظيمات آينه‌هاي جانبي به صورت برقي‌،گرمكن، كولر، تنظيم فرمان فقط به صورت بالا و پايين، تنظيم ارتفاع صندلي‌ راننده، صندلي‌‌هاي عقب قابل خوابيدن، كامپيوتر محاسبه گر مسافت طي شده، كليد‌هاي كنترل صوتي روي فرمان، CD player استريو با ۴ پخش صدا، راديو ماهواره اي، و درگاه USB  و auxiliary نيز مي‌باشد. تجهيزات برقي‌ كه شامل: سيستم ورود بدون كليد، شيشه بالا بر برقي‌، و قفل مركزي به اين مدل اضافه مي شود.  تجهيزات برقي‌ ذكر شده روي اتاق سدان فقط براي دنده اتوماتيك ارائه مي شود كه داراي بلوتوث و اتصالات صوتي نيز مي‌باشد. اين در حالي‌ است كه براي مدل هاچبك دنده اتوماتيك و بلوتوث به صورت استاندارد ارائه مي شود.   

 

تجهيزات رفاهي در مدل ريو EX  شامل: تجهيزات برقي‌ ذكر شده، رينگ‌هاي آلياژ دار ۱۵ اينچ، چراغ‌هاي مه گير، جلو پنجره كرومي، تنظيم فرمان به صورت بالا پايين و عقب جلو، روكش چرمي فرمان و دسته دنده، سيستم صوتي داراي ۶ پخش صدا، تنظيم كنترل سرعت (cruise control)، چراغ مطالعه در كنار آينه وسط، جفت آفتاب گير داراي آينه و چراغ، روكش صندلي‌، داشبورد نرم، جا دست نرم روي در‌هاي جلو، جا دستي‌ در وسط صندلي‌‌هاي جلو به صورت كشويي با فضاي جا  مي شود.

كيا ريو ۲۰۱۶ از  كابين جا داري برخوردار است و مدل‌هاي EX  و SX همچنين فضاي جاي بيشتري دارند نسبت به ديگر خودرو‌هاي جمع و جور.

 

با انتخاب ريوEX  كه مجهز به سيستم  صرفه جو‌ در مصرف سوخت (Eco) به صورت گزينه اي است تجهيزاتي كه روي مدل    EX  استاندارد همچون: رينگ‌هاي آلياژ دار ۱۵ اينچ، چراغ‌هاي مه گير، روكش چرمي فرمان و دسته دنده،  داشبورد نرم، چراغ مطالعه در كنار آينه وسط، و جفت آفتاب گير داراي آينه و چراغ از روي آن برداشته مي شود. اما در عوض تجهيزاتي همچون: سيستم سرفجو در سوخت (Eco) كه در توقف‌هاي طولاني‌ پيشرانه را به صورت موقت خاموش مي‌كند، چراغ‌هاي جلو به صورت اتومات روشن مي شوند، سيستم Uvo  كيا با صفحه لمسي ۷ اينچ با قابليت اتصال به ديگر تجهيزات الكترونيكي،  و دوربين دنده عقب به آن اضافه مي شود. علاوه بر اينها، تو دوزي ويژه كه شامل: روكش معمولي و چرمي مشكي‌-خاكستري با روكش خاكستري روي صندلي‌ ها، فرمان، دسته دنده، و جا دستي‌‌هاي بغل دوخته شده به اين تجهيزات اضافه مي شود.

 

در مدل SX  كه بالاترين مدل ريو است، تجهيزات استاندارد EX علاوه بر تجهيزاتي ديگر همچون: سيستم صرفه جو‌ در سوخت (Eco)، سيستم نمايشگر Uvo، دوربين نمايش عقب، و چراغ‌هاي جلو كه به صورت اتومات روشن مي شوند نيز مي‌باشد.  ناگفته نماند كه تجهيزات ويژه اي همچون: رينگ‌هاي آلياژ دار ۱۷ اينچ، چراغ‌هاي خطر داراي LED، فنر بندي اسپورت، سقف برقي‌، سيستم ورود و استارت بدون كليد، صفحه نشان دهنده ي پيشرفته، تعويض دنده به صورت تيپ ترونيك نصب شده روي فرمان، روكش چرمي، صندلي‌‌هاي جلو داراي گرمكن، و سيستم ناوبري به اين مدل SX  نيز اضافه مي شود.

 

  • قدرت پيشرانه و عملكرد خودرو

 

كيا ريو ۲۰۱۶ داراي پيشرانه ۴ سيلندر 6/1 ليتري است كه قادر به توليد ۱۳۸ اسب بخار با 166 نيوتن مترگشتاور است. مدل LX  سدان با دو چرچ جلو متحرك داراي جعبه دنده شش سرعت دستي‌ است و جعبه دنده شش سرعته اتوماتيك به صورت آپشن ارائه مي شود. به غير از اين مدل، تمام ريو‌ها با جعبه دنده اتوماتيك به صورت استاندارد ارائه مي شوند. در آزمون‌هايي‌ كه توسط Edmonds  صورت گرفت، ريو SX شتاب ۰ تا 100 كيلومتر بر ساعت را 4/9 ثانيه بوده كه نسبت به ميانگين خودرو‌هاي جمع و جور پر شتاب تر است.

 

مصرف سوخت تمام مدل‌هاي ريو كه توسط EPA  صورت گرفت براي دنده اتوماتيك به 5/8 ليتر در هر 100 كيلومتر در (شهر/بزرگراه) و به صورت ميانگين به 5/7 ليتر در هر 100 كيلومتر برآورد شده است. اين نتايج در حالي‌ است كه براي جعبه دنده دستي‌ مصرف سوخت آن در بزرگراه كمي‌  بهتر است و 6 ليتر در هر 100 كيلومتر براورد شده.  اما اين نتايج متوسط است در بين رقباي خودش، چون خودرو‌هاي‌ ديگر در اين كلاس مصرف سوخت بهتري را ارائه مي دهند.

 

در كيا ريو EX۲۰۱۶ گزينه‌ Eco كه شامل يك سيستم صرفجو در سوخت است و در توقف‌هاي طولاني‌ پيشرانه را به صورت موقت خاموش مي‌كند و سپس با برداشتن پا از روي پدال ترمز پيشرانه مجددا روشن مي شود را ارئه مي دهد. مصرف سوخت اين ريو مجهز به اين گزينه‌ با 3/8 ليتر در هر 100 كيلومتر در (شهر/بزرگراه) برآورد شده است.

  • ايمنى

از نظر ايمني،‌ كيا ريو ۲۰۱۶ مجهز به تجهيزاتي همچون : ABS  براي چهار چرخ، Stability Control، سيستم

Hill Assisst (جلو گيري از عقب رفتن خودرو در سر بالايي‌‌هاي تند بعد از يك توقف كامل) ، كيسه هوا براي سرنشينان جلو، و كيسه هوا پرده اي تمام قد مي‌باشد. علاوه بر اينها، دوربين عقب در مدل EX  همچنين با سيستم Eco ارائه داده مي شود، در حالي‌ كه در مدل SX  به صورت استاندارد قابل ارائه است.

 

طبق آزمون‌هايي‌  كه توسطEdmonds  انجام شد، براي كيا ريوSX  ، 8/37 متر فاصله نياز است تا از سرعت 100 كيلومتر بر ساعت به ايست كامل برسد و در اين نتايج متوسط  بوده نسبط به ديگرخودرو هاي هم كلاس ي خودش.

 

در نتايج آزمون‌هاي تصادفات كلي‌ كه توسط سازمان دولتي انجام شده براي ريو  سدان و هاچبك 2016 روي پنج ستاره رتبه چهار بوده و هم چنين در تصادفات كلي كه از ناحيه جلو رخ مي دهد نيز چهار بوده و در تصادفات كلي كه از ناحيه پهلو رخ مي دهد همانطور امتياز چهار ستاره كسب شده است.

 

طبق آزمون‌هاي تصادفات كه توسط موسسه بيمه‌ ي ايمني‌ بزرگراه ها (IIHS) صورت گرفت در تصادفاتي كه به صورت چپ كردن- غلط خوردن در حد ملايم، تصادفات در ناحيه جلو‌ پهلو، استقامت سقف، و تصادفاتي كه به صورت ضربه ي شديد از عقب  به ناحيه سر سرنشينان و صندلي‌‌هاي آنها وارد مي شود رتبه بالا ي موسسه كه "خوب" بوده  را كسب كرده است.  در آزمون‌هاي تصادفاتي كه از ناحيه پهلو رخ مي دهد، رتبه دوم كه " قابل قبول" بوده به آن داده شده. در آزمون‌هاي تصادفاتي كه به صورت چپ كردن- غلط خوردن در حد ملايم و صدمه در ناحيه جلو بوده، دومين رتبه پايين كه " ضعيف" بوده به ريو داده شد.

 

 

  • طراحي داخلي‌ و تجهيزات خاص

 طراحي كابين ريو ۲۰۱۶ محدود است. لذا جنس متريالي كه براي كابين ريو LX  پايه به كار رفته كيفيت معمولي دارد. اما در مدل‌هاي EX  (كه به سيستم Eco  تجهيز نيست) و SX  از داشبورد نرمي برخوردارند، كيفيت جنس صندلي‌‌هاي بالا تر است، و رنگ بدنه ي آنها هم از جنس بهتري هستد. به خريداران ريو، مدل‌هاي EX و SX  كه داراي تجهيزات بيشتري هستند پيشنهاد مي شود. چون مدل‌هاي ذكر شده نسبت به ديگر خودرو‌هايي‌ كه در اين كلاس قرار دارند و دارا به تجهيزات پايه هستند، بهتر خواهند بود.

 

كيا ريو فضاي كافي‌ براي سرنشينان جلو و عقب ارائه مي دهد و چون صندلي جلو EX  و  SX به بالا پايين و عقب جلو قابل تنظيم مي شود و حتي رانندگاني كه قد بلندي دارند، پشت فرمان ريو راحت خواهند بود. اما همين توصيفات براي مدل LX  پايه نخواهد بود، چون فرمان آن فقط به سمت بالا پايين قابل تنظيم است. ولي‌ در كل ريو از كابين جا  داري برخور دار است.

صندوق ريو سدان هم از فضاي زيادي برخوردار است كه قادر به ارائه 387 ليتر فضا است كه با خواباندن صندلي‌‌هاي عقب بيشتر هم مي شود. در ريو هاتچبك، 428 ليتر فضا دارد كه با خواباندن صندلي‌‌هاي عقب تبديل به 1400 ليتر مي شود. 

 

 

  • حس رانندگي‌

از نظر رانندگي، كيا ريو ۲۰۱۶ داراي پيشرانه ۴ سيلندر 6/1 ليتري كه داراي ۱۳۸ اسب بخار قدرت است و نسبت به ميانگين سدان‌هاي جمع و جور يا هاچبك خوب شتاب مي‌گيرد و در همين كلاس خودرو‌ها از پيشرانه قوي‌ بر خوردار است و به همين دليل شتاب بالا گرفتن نقطه ي قوت ريو است. اما زماني‌ كه شتاب خيلي‌ ناگهاني بگيرد، پيشرانه آن كمي‌ پر صدا خواهد بود. با اين حساب براي شتاب گرفتن و با سرعت رفتن، ريو رانندگي‌ خوبي‌ را ارائه مي دهد. اما رانندگاني هم هستند كه از كم توان بودن پيشرانه ريو رنج مي برند.

 

در خلاصه، بيشتر آزمون‌هاي رانندگي ما با ريو SX  انجام شد و به خاطر چرخ‌هاي بزرگ و فنر بندي محكمي كه دارد رانندگي آن از LX  و EX  متفاوت تر است. ريو SX  پيچ‌ها را به خوبي‌ رد مي‌كند، اما باز هم رانندگي‌ آن در حد خودرو‌هاي قدر اين كلاس نم يرسد. علاوه بر اينها، رانندگي‌ كيا ريو SX  در جاده‌هاي پر دست انداز خيلي‌ دلپذير نخواهد بود و اگر راحتي‌ در رانندگي‌ برايتان مهم است، مدل EX  كه رانندگي نرم تري را ارائه مي دهد به شما پيش نهاد مي‌كنيم. 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۵۰:۲۷ توسط:شيما ملكي موضوع:

پيشنهاد فروش خودرو فيات 500 Abarath مدل 2016

پيشنهاد فروش خودرو  فيات 500 Abarath مدل 2016

هركسي كه به دنبال لذت سواري باشد از فيات 500 Abarath لذت خواهد برد. اين خودرو به احتمال زياد ارزان ترين و خوش ساخت ترين خودرويي است كه در بازار وجود دارد. از ميان رقباي اين خودرو مي توان به سوبارو WRX، فولكس واگن GTI، فورد فيستا ST و نيسان Miata اشاره كرد كه در بازار نقش مشابهي را ايفا مي كنند.

 

500 Abarth 2016 

 

موتور 1.4 ليتري بيسار بيشتر از قد و قواره خودش نيرو توليد مي كند. چنانچه حالت رانندگي Sport را انتخاب كنيد دور موتور به اندازه كافي بالا مي رود و واكنش موتور نيز افزايش پيدا مي كند. تعويض دنده هنگام شتاب گيري نيز بسيار نرم انجام مي گيرد. گيربكس استاندارد، يك گيربكس پنج سرعته دستي است ولي امكان خريد گيربكس شش سرعته اتوماتيك نيز به صورت سفارشي وجود دارد.

 

 500 Abarth 2016

 

گفتني است فيات 500 Abarth در شروع حركت قدري كند و تنبل است و چند ثانيه طول مي كشد تا روي دور بيفتد و در شروع حركت، حتي روي آسفالت خشك نيز مانند حركت در يك مسير برفي رفتار مي كند.

 

سواري قدري خشك است ولي به اندازه اي نيست كه غير قابل تحمل باشد و در رفت و آمدهاي روزمره مي توان با آن كنار آمد. البته اين خودرو مزاياي منحصر به فردي نيز دارد كه از ميان آن ها مي توان به قيمت مناسب و گيربكس اتوماتيك اشاره كرد.

 

فيات 500 Abarth در رده خودروهايي مانند سوبارو WRX و فولكس واگن GTI قرار مي گيرد ولي از نظر رفاه و راحتي به پاي آن ها نمي رسد. البته اگر پول بيشتري بپردازيد و گيربكس اتوماتيك را خريداري كنيد كنترل  بيشتري بر روي خودرو خواهيد داشت.

 

 500 Abarth 2016

 

تجهيزات ديگري به صورت سفارشي قابل خريداري هستند عبارتند از: گيربكس شش سرعته اتوماتيك Aisin به همراه روكش چرمي سر دنده، پكيج Comfort and Convenience (شامل راديو ماهواره اي و كنترل آب و هواي اتوماتيك به همراه فيلتر ميكروني)، گرمكن صندلي هاي جلو، سيستم صوتي beats، رينگ هاي 16 اينچي آلومينيومي، رنگ Giallo Moderna Perla بر روي بدنه خارجي، چراغ هايي با تزيينات Nero، قاب سفيد رنگ آينه هاي جانبي به همراه نوار روي بدنه، چراغ هايي با تزيينات Nero و سيستم كمكي پارك عقب.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۴:۳۳ توسط:شيما ملكي موضوع: