foroosh khodro foroosh khodro .

foroosh khodro

پيشنهاد فروش خودرو مدل بي ام و M4 كروك مدل 2016

پيشنهاد فروش خودرو مدل بي ام و M4 كروك مدل 2016

بيشتر سازندگان خودرو در جهان خودرو هاي كوپه با عملكرد بالا توليد مي كنند اما كمتر خودرويي به پاي بي ام و M4 كروك مدل 2016 مي رسند. در سري 4 (كه مدل دو در سدان هاي سري 3 است)، كلاس M موتور 6 سيلندر 3 ليتري توربوشارژي دارد كه 425 اسب بخار نيرو توليد مي كند. اين نيرو از طريق گيربكس دستي 6 سرعته يا گيربكس 2 كلاج 7 سرعته (M-DCT ) به محور عقب منتقل مي شود. شتاب 0 تا 100 اين خودرو در 4 ثانيه اتفاق مي افتد.

 

M4 Cabrio 2016

 

در كنار اين خودروي  فوق العاده، مي توان به رقيب خوبي مثل فورد شلبي GT350 كوپه جديد اشاره كرد. عليرغم  اين كه اين خودرو جزء برند هاي لوكس محسوب نمي شود، اما دور موتور بالايي دارد كه 526 اسب بخار نيرو از طريق موتور 8 سيلندري خود توليد مي كند و در نوع خود از موتور 6 سيلندر توربوشارژي M4 جالب تر است. در اينجا مي توان از لكسوس كوپه RCF هم نام برد كه طراحي داخلي و كابين با كيفيتي دارد اما از نظر سرعت آهسته تر است و به پاي M4 نمي رسد. معمولا مرسدس بنز هم جزء رقبا محسوب مي شود اما خودرو جديد AMG كوپه كلاس C جزء مدل هاي 2017 محسوب مي شود. همچنين اگر صندلي عقب چندان اهميتي براي شما ندارد شورولت كوروت مدل 2016 ارزش پول دادن را دارد. با تمام اين حرف ها BMW M4 هنوز هم در صدر خودرو هاي كوچك لوكس در مدل 2016 قرار دارد.

 

 

  • طراحي بدنه و امكانات رفاهي

بي ام و M4 كروك مدل 2016 يك خودرو دو در، با ظرفيت 4 نفر و عملكرد بالا است كه جزء خودرو هاي سري 4 كمپاني محسوب مي شود كه به صورت كوپه و كروك عرضه مي گردد. تجهيزات استاندارد M4 شامل: رينگ 18 اينچي با لاستيك هاي تابستان، سيستم تعيلق اسپرت، قفل ديفرانسيل اكتيو، چراغ جلو زنون تطبيقي، سيستم اگزوز پيشرفته با 4 خروجي، طراحي بدنه اسپرت، قطعات بدنه منحصر به فرد ( از قبيل: كاپوت فوق العاده و گلگير عقب پهن)، آيينه هاي الكتروكروميك جانبي مجهز به گرمكن و تا شدن خودكار، دسترسي و استارت بدون كليد، كروز كنترل، كنترل آب و هواي دو نقطه اي، تودوزي چرم، صندلي هاي جلو مجهز به گرمكن و قابل تنظيم در 10 حالت ( 4 حالت قابل تنظيم در پشتي صندلي)، حافظه تنظيمات راننده، صندلي هاي عقب تا شو با قابليت دسترسي به صندوق عقب مي باشد.

 

M4 Cabrio 2016

 

همچنين از تكنولوژي هايي كه به صورت استاندارد وجود دارند مي توان به: قابليت اتصال تلفن از طريق بلوتوث و اتصال صوتي، نمايشگر مركزي 8.8 اينچي، سيستم مسير يابي، اپليكيشن هاي تلفن همراه و آنلاين در BMW ConnectedDrive،  رابط الكترونيكي BMW iDrive و سيستم صوتي Harmon Kardon به همراه 16 بلندگو و راديو HD، راديوي ماهواره اي، درگاه USB، رابط كمكي صوتي و CD player اشاره كرد.

 

پكيج سفارشي Executive امكاناتي از قبيل: سيستم شست و شوي چراغ هاي جلو، سنسور پارك جلو و عقب، فرمان مجهز به گرمكن و دوربين ديد عقب و پكيج Lighting تجهيزاتي مانند: چراغ جلوي LED تطبيقي و خودكار را اضافه ميكند. پكيج Driver Assistance مشخصاتي مانند: هشدار نقطه كور، هشدار انحراف از خط، سيستم دوريبن ديد جانبي و بالا، نمايشگر سرعت مجازدر كيلومتر شمار، سيستم هشدار برخورد از رو به رو و ترمز خودكار در مواقع برخورد دارد.

 

برخي از گزينه ها در پكيج ها به عنوان آپشن هاي تكي قابل نصب هستند. ساير آپشن ها شامل: رينگ 19 اينچي، ترمز كربن سراميكي، تعديل كننده هاي تعليقي انطباقي، سيستم كمكي پارك موازي، سايبان خودكار صندلي عقب ( در كوپه) و اتصالات پيشرفته تلفن هوشمند است.

 

در خودروي كوپه حق انتخاب با شماست كه سقف خودروتان كربن فيبر پلاستيك تقويت شده باشد (CFRP) يا سقف فلزي معمول كه سانروف دارد. لازم به ذكر است كه M4 يك سقف سخت تا شو به همراه يك بادگير دارد. همچنين داراي تودوزي چرم بيشتر، تزئينات و تكنولوژي انعكاس نور خورشيد است. در پكيج Executive (به قسمت بالا مراجعه شود) مدل كروك مجهز به گرمكن گردن در صندلي جلو نيز مي شود.

 

 

  • قدرت و عملكرد موتور

خودروي M4 داراي موتور 6 سيلندر توربوشارژي 3 ليتري است كه 425 اسب بخار نيرو و 550 نيوتن متر گشتاور توليد مي كند. دو گيربكس براي اين خودرو قابل نصب است: گيربكس استاندارد 6 سرعته دستي، يا گيربكس سفارشي 7 سرعته M-DCT به همراه كنترل گر زمان حركت. هر دو گيربكس داراي تنظيم اتوماتيك دور موتورهنگام دنده معكوس هستند.

 بنا به اظهارات كمپاني BMW در صورتي كه خودرو داراي گيربكس M-DCT باشد شتاب 0 تا 100 اين خودرو 4 ثانيه است و اين در حالي است كه شتاب 0 تا 100 M4 كوپه با گيربكس معمولي دستي 4.4 ثانيه است.

 

M4 Cabrio 2016

 

سيستم خودكار توقف-حركت (كه به منظور جلوگيري از هدر رفت سوخت، موتور را در زماني كه ماشين توقف كرده مانند پشت چراغ قرمز خاموش مي كند) به طور استاندارد وجود دارد. مصرف سوخت تخمين زده شده براي M4 كوپه با گيربكس دستي توسط موسسه  EPA ، 13.6 ليتر در سيكل تركيبي ( 16 ليتر در شهر و 10.5 ليتر در بزرگراه) است. و در تست مسير پر پيچ موسسه ادموند مصرف سوختي معادل 10.9 بدست آمد كه بسيار تاثير گذار است.  انتخاب كردن گيربكس اتوماتيك مصرف سوخت را به 14.4 ليتر در سيكل تركيبي ( 16 ليتردر شهر و 11.4 ليتر در بزرگراه) كاهش مي دهد. با اين كه وزن اين خودرو 227 كيلوگرم بيشتر از كوپه است اما بر اساس بر آورد EPA مصرف سوختي يكسان دارد.

 

  • ايمني

BMW M4 مدل 2016 به طور استاندارد داراي ترمز ضد قفل، كنترل كشش و پايداري، كيسه هواي جانبي جلو، محافظ زانو اكتيو در جلو و محافظ چپ كردن خودرو ( در كروك) است. سيستم تماس اضطراري BMW در M4 شامل تماس اضطراري ( كليد SOS و هشدار برخورد از رو به رو) و خدمات ريموت ( مكان يابي خودرو مسروقه، و دسترسي بدون كليد) مي باشد.

 

سيستم كنترل پايداري ويژگي هاي طراحي شده براي بهتر كردن عملكرد ترمزرا تكميل مي كند. به طور مثال  پاك كردن دوره اي روتور هاي ترمز زماني كه برف پاكن هاي شيشه جلو كار ميكنند و به طور خودكار آماده كردن روتور ها براي زماني كه راننده ناگهاني پايش را از گاز بر مي دارد.

 

ويژگي هاي سفارشي ايمني شامل: دوربين هاي ديد عقب  و بالا پايين، سنسور پارك جلو و عقب، هشدار عبور از خط، هشدار برخورد از رو به رو (داراي محافظ عابر پياده) و ترمز خودكار در زمان برخورد از رو به رومي شود. همچنين ترمز هاي كربن سراميك با عملكرد بهتر هم سفارشي است.

در تست ترمز در حادثه شبيه سازي شده M4 كوپه با سرعت 100 كيلومتر پس از طي مسافت 32 متري ايستاد كه مسافتي كوتاه و قابل پيش بيني براي خودرويي در اين كلاس است. طولاني ترين مسيرطي شده توسط كروت كه تست شد، 31.70 بود.

 

 

  • طراحي داخلي و امكانات خاص

كابين BMW M4 مدل 2016 بسيار شبيه به مدل استاندارد سري 4 است و با مواد با كيفيت تري مانند تزئينات كربن فيبري و آلمينيوم مات همراه است. همچنين  تقسيم بندي موتور اسپرت BMW باعث شده لوگوي M به حد كافي وجود داشته باشد. ساير ويژگي هاي استاندارد ارتقاء يافته شامل: نمايشگر بزرگتر سفارشي سري 4، سيستم مسير يابي، كليد كنترل كننده iDrive و سيستم صوتي Harman Kardon با 16 بلندگو است.

صفحه كيلومتر شمار آنالوگ كمپاني شبيه مدل هاي قديمي تر BMW است همچنين نمايشگر بالا اطلاعات ديجيتال را بروي شيشه جلو زير خط ديد راننده پخش مي كند. سيستم iDrive با كمك منو آسان،گرافيك خوب و پردازش كوتاه مدت به راحتي قابل استفاده است.

 قسمت جلو M4 به نظر جادار مي آيد وصندلي هاي اسپرت به هنگام رانندگي راحت و محافظ است. لازم به ذكر است كه صندلي هاي عقب هم با جاي سر و جاي پاي كافي براي 2 فردبرزگسال معمولي جادار محسوب مي شود. همچنين صندوق عقب به اندازه كافي حتي در مدل كروك جا دارد. گفتني است كه در مدل كروك با جمع شدن سقف در حداكثر 20 ثانيه، شما از كابيني گرم به هواي تازه مي رسيد.

 

 

تجربه رانندگي

در BMW M4 تمامي اجزاء خودرو همامنگ با هم و يكپارچه عمل مي كنند. و اين خودرو را تبديل به يك خودروي خوب كرده اند. موتور توربوشارژي براي رانندگي روزمره خوب عمل مي كند. با كمي فشار دادن پدال گاز فوق حساس، توربوي معمولي موتور به سرعت به 2000 rpm مي رسد و مانند اسب افسار گسيخته عمل مي كند! تنها مشكلي كه در اين راستا وجود دارد انتقال صدا به داخل كابين از طريق بلندگو هاست كه ممكن است در هنگام رانندگي براي برخي بلند و آزار دهنده باشد.

سيستم تعليق استاندارد M4 چنان بالانس نرمي در رانندگي و پايداري خودرو ايجاد مي كند كه سيستم تعليق تطبيقي قابل نصب، ضروري نمي باشد. رانندگي قدري سفت اما براي رانندگي روزمره قابل قبول است، همچنين پايداري خوب خودرو كه توسط محور با واكنش بالا و ديفرانسيل اكتيو نيرو را به اطراف مي رساند ، بستگي به متغيير هاي زيادي دارد. ترمز هاي كربن سراميكي سفارشي با وجود قيمت بالا عملكرد خوبي دارند به اين صورت كه خط ترمز باقي نمي گذارند و پدال و نوسان خوبي دارند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۷:۴۶ توسط:شيما ملكي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :