پيشنهاد فروش خودرو مدل ب ام و 320i كروك 2007-2008

بيامو سري ۳ مدل سال 2008، با داشتن چنين محبوبيتي، تمام لذت رانندگي، تجملات و ظرافت را در چهار بخش لوكسِ متفاوت به صورت استاندارد درآورده است. تنها مانع بازدارنده، قيمت بالاي آن است.
هماهنگي كامل ديناميكهاي خودرو، موتورهاي نيرومند و اصلاح شده، كيفيت عاليِ مواد داخل خودرو، محدوده وسيعي از تنظيمات، سقف براق و جمعشدني در نسخه كروكي.
گرانتر از بسياري از رقبا، فضاي ذخيرهسازي محدود در داخل خودرو، تركيب ناموفق سيستم جهتيابي با سيستم iDrive، طراحي عادي در بخش داخلي خودرو.
ازآنجاكه در سال گذشته دو مدل بدنه كاملاً جديد در آن معرفي شد، در بيامو سري ۳ مدل 2008 در اين بخش تغييرات كمي مشاهده ميكنيم. قابلتوجهترين چيز، اضافه شدن كوپه 335xi است كه سيستم پيشران چهارچرخ را به مدل دو درب و توربوشارژ بيامو سري ۳ اضافه كرده است. سدانها و استيشنهايي كه در اين سري از گيربكس شش دنده خودكار و بسته Sport برخوردار هستند، ميتوانند با تعويضكننده دنده نصبشده بر روي فرمان، ارتقاء داده شوند. نسخه كروكي دستنخورده باقيمانده است.
در دهه گذشته، بيامو سري ۳ به عنوان معياري بوده كه مسلماً تمام خودروهاي لوكس ميانرده براي رقابت كردن يا شكست دادن آن عرضه شدهاند. تاكنون، خودروهاي كمي قادر بودهاند آن را شكست دهند؛ و هر وقت اين امر اتفاق افتاده، اين خودروي كلاسيك باواريايي جايگاه خود را پس گرفته است. سال گذشته شاهد اضافه شدن موتور توربو دوقلوِ قدرتمند و رسيدن نسخههاي كوپه و كروكي بوديم كه به طور كامل به روز شده بودند. بيامو سري ۳ در كل تغيير چنداني نكرده و با وجود رقابت شديد، موقعيت شناختهشده خود را حفظ كرده است.
اگر قصد خريد يك خودروي لوكس ميانرده را داريد، خبر خوب اين است كه بيامو سري ۳ هم ميتواند جزء گزينههاي شما باشد. چهار نوع بدنه مختلف، دو نوع موتور، دو نوع سيستم انتقال قدرت و يك انتخاب بين سيستم پيشران عقب يا چهارچرخ وجود دارد. همچنين، تنوع گستردهاي از آپشنهاي لوكس و مرتبط با عملكرد به شما امكان ميدهد كه مدل بيامو سري ۳ را تا حدي كه دوست داريد به صورت يك خودروي لوكس يا اسپورت مجهز كنيد. فارغ از نوع پيكرهبندي، اين سري از BMW با تركيب بينظيري از سهولت و كارايي در رانندگي به شعار "نهايتِ رانندگي در يك خودرو" تحقق بخشيده است. حتي نسخه كروكي، با وجود اضافه شدن وزن و كمبود استحكام ساختاري، طوري طراحي شده كه در بيامو سري ۳، بيشترين سهم از هندلينگ را داشته باشد.
در چندين نمونه آزمايش كه از سوي «سايت ادموندز» كه در طول يك سال گذشته انجام گرفته است، بيامو سري ۳ بارها و بارها ثابت كرده است كه در بين رقبا اعتبار بالايي دارد – به خصوص مدلهاي 335 كه موتور شش سيلندر رديفي (inline) و توربوشارژ دارند. در يك آزمون خاص ما مدل اسپورت اينفينيتي G35 را در بالاي 335i سدان قرار داديم، اما اين به دليل هزينه بالايي بود كه توسط Bimmer (كمپاني BMW) به عنوان حق بيمه دريافت ميشود. در واقع، قيمت بيامو سري ۳ تنها نقطهضعف مهم آن محسوب ميشود – يك سدان 335i با تجهيزات كامل، ميتواند به 50000 دلار هم برسد، اين در حالي است كه نسخه كروكي به 60 هزار دلار هم ميرسد. "ميانرده" وجود ندارد.
اگر قيمت خودرو يا گرفتن آخرين محصولات الكترونيكي براي شما اهميت بيشتري داشته باشد، رقبايي مثل اينفينيتي G35 و G37، كاديلاك CTS، مرسدس بنز C-Class، آئودي A4 و ولوو C70، رقباي بسيار جذابي به حساب ميآيند. حتي وقتي در مورد لذت رانندگي صحبت ميشود، بيشتر خريداران، اين خودرو را بيشازحد مجهز و سرگرمكننده مييابند. بااينوجود، بيامو سري ۳ مدل 2008، جايگاه مشخص خود را حفظ كرده است. مثل هميشه، در آن شاهد يك تركيب بينظير از هندلينگ، كيفيت رانندگي، عملكرد، لوازم لوكس و سبكي متفاوت هستيم. شگفت اين است كه حتي مصرف سوخت بهينهاي است. براي يك ماشين لوكس ميانرده، اين بهترين انتخاب ما است.
- فرم بدنه، مدلهاي مختلف و آپشنها
بامو سري ۳ به عنوان يك خودروي لوكس ميانرده و جمعوجور، به صورت نسخههاي سدان، كوپه، كروكي رو باز و استيشن موجود است. تمامي آنها به صورت مدل 328i با سيستم ديفرانسيل عقب موجود هستند، درحاليكه نسخههاي كوپه، سدان و استيشن با سيستم پيشران چهارچرخ در قالب مدل 328xi نيز ارائه شدهاند. به علاوه، نسخههاي كروكي، كوپه و سدان در مدل 335i به عنوان سيستم ديفرانسيل عقب نيز موجود هستند و مدلهاي سدان و كوپه در مدل 335xi با سيستم پيشران چهارچرخ، قابل تهيه هستند.
تجهيزاتي كه به صورت استاندارد در مدلهاي 328 قرار داده شدهاند، شامل چرخهاي آلياژي 16 اينچي، آينههاي كناري حرارتي، يك آفتابگير (سانروف)، روكشهاي چرمي، تزئينات چوب گردوي واقعي، كنترل تهويه خودكار و يك سيستم استريو CD با 10 باند به همراه يك جك صداي كمكي هستند. نسخههاي كوپه و كروكي از مدل 328 با تجهيزات نسبتاً كمي ارائه شدهاند. نسخه كوپه همچنين يك سيستم تعليق با تنظيم اسپورت دارد، درحاليكه نسخه كروكي از يك سقف تاشدنيِ برقي برخوردار است. مدل 335 در كنار موتور قدرتمندتر خود، از صندليهاي جلوي برقي و يك سيستم صوتي Harman kardon Logic 7 برخوردار است.ا
غلب خودروهاي بيامو سري ۳ كه در هنگام خريد با آن مواجه ميشويد به بسته Premium مجهز هستند و بسياري از آنها هر دو بسته Premium و Sport را دارند. بسته Premium شامل روكشهاي چرمي (با ويژگي انعكاس حرارت در نسخه كروكي)، يك مجموعه كامل از آينههاي تارشونده خودكار (ضد نور بالا)، بلوتوث، سيستم BMW Assist براي محاسبات راه دور هستند و در مدلهاي 328 شاهد صندليهاي برقي هستيم. بسته Sport در نسخههاي كروكي، سدان و استيشن، سيستم تعليق محكمتري را ارائه ميدهد و همچنين چرخهاي بزرگتر، تايرهاي ويژه، صندليهاي اسپورت و محدودكننده سرعت بالاتر از ويژگيهاي آن است.
ويژگيهاي مستقل اين سري شامل يك سيستم جهتيابي بر پايه iDrive با بهروزرساني همزمان با حجم ترافيك، سيستم فرمان هوشيار، كروز كنترل سازگار، ورود بدون نياز به كليد (كه به عنوان Comfort Access شناخته ميشود)، صندليهاي جلويي گرمايي و راديو ماهوارهاي ميشود. به مدلهايي كه سيستم تعليق اتوماتيك و تجهيز با بسته Sport دارند، ميتوان تعويض دنده دستي بر روي فرمان اضافه كرد. همچنين ميتوانيد تزئينات داخلي چوب گردو را كه به صورت استاندارد در آن قرار دارد، با چوب صنوبر روشن يا تزئينات آلومينيومي و بدون هيچ هزينه اضافي، جايگزين كنيد.
- قدرت موتور و عملكرد خودرو
مدلهاي BMW 328i و 328xi در سال 2008 به يك موتور 3.0 ليتري و 6 سيلندر رديفي مجهز هستند كه قدرتي برابر 320 اسب بخار و گشتاوري برابر با 200 نيوتون بر متر دارد. مدلهاي 335i و 335xi مجهز به يك موتور توربوشارژ و دوقلو از نوع موتور 3.0 ليتري كه گفته شد، هستند كه به شدت اصلاح شده است و قدرتي تأثيرگذار به ميزان 300 اسب بخار و گشتاوري برابر با 300 نيوتون بر متر توليد ميكند. يك سيستم گيربكس شش دنده دستي به صورت استاندارد در اين خودرو وجود دارد و يك گيربكس شش دندهاتوماتيك به عنوان آپشن ارائه شده است. در تست عملكرد، نسخههاي سدان و كوپه از بيامو سري ۳ كه توربوشارژ نيز بودند، در كمتر از 5 ثانيه به سرعت 60 مايل بر ساعت دست يافتند – شبيه به آخرينمدل M3. مدل سنگينتر 335xi و مدل كروكي 335i كمي آهستهتر هستند. تنها 328i در حدود 6 ثانيه است كه تا حدودي كُند به حساب ميآيد.
با وجود سيستم انتقال قدرت قوي آن، بيامو سري ۳، مصرف سوخت بهينهاي است. مدل 328 بسته به مدل بدنه، سيستم انتقال قدرت و پيشرانه خودرو، در شهر در حدود 17 الي 18 مايل بر گالن مصرف دارد و 25 الي 28 مايل بر گالن در بزرگراه مصرف ميكند. مدل 335i با پيشران عقب نيز مصرف سوختي برابر با 17 مايل بر گالن در شهر و 26 مايل بر گالن در بزرگراه دارد كه بدون توجه به نوع سيستم انتقال قدرت، رده بندي شده است.
تجهيزات ايمني كه به صورت استاندارد در بيامو سري ۳ مدل 2008 قرار داده شدهاند، شامل ترمزهاي ديسكي ضد قفل، كنترل ترمز ديناميك، كنترل پايداري، تايرهاي پنوماتيك، كيسههاي هواي صندلي جلو و كيسههاي هواي جداره كناري سرتاسري هستند. نسخه كروكي فاقد كيسههاي هوا براي جداره كناري هستند، ولي كيسههاي هواي عادي در كنار صندلي جلو تا ناحيه سر امتداديافتهاند و همچنين حلقههاي محافظ سر كشويي براي آن وجود دارند. سيستم كنترل پايداري چندين ويژگي را كه براي عملكرد بهتر ترمز طراحي شدهاند، با هم ادغام كرده است، مثل پاك كردن مستمر صفحات ترمز در هنگام استفاده از شيشهپاككنها (ترمزهاي خيس به خوبي عمل نميكنند) و چسبيدن پدها به صفحات ترمز در هنگام كشيدن سريع دريچه گاز از سوي راننده كه در واقع عملكرد ترمز را بهبود ميبخشد.
در آزمونهاي دولتي مربوط به تصادف، سدان و واگون از پنج ستاره موجود، موفق به كسب چهار ستاره براي محافظت در برابر تصادف از جلو و پنج ستاره براي محافظت از كنار شدند. در آزمون تصادف با انحراف از جلو كه از سوي موسسه بيمه براي ايمني بزرگراه گرفته شد، هم سدان و هم كروكي، بالاترين رتبه يعني "خوب" را كسب كردند. در آزمون تصادف از بغل مربوط به اين موسسه، سدان رتبه "خوب" را كسب كرد، درحاليكه كروكي سومين رتبه از بالا يعني "در مرز" را كسب كرد.
- طراحي داخلي و مشخصات ويژه
بيامو سري ۳، در بخش طراحي داخلي، نمايشي متوسط از محصولات لوكس است. باوجودآنكه كمي پهن است، تأكيد اصلي خودروساز بر روي راحتي راننده و درگيري مؤثر او با عناصري مثل صندليهاي پشتيبان و گيجهاي آنالوگ مسطح بوده است. مواد بهكاررفته در نهايت كيفيت هستند و كيفيت ساخت آنها استثنايي است؛ به راستي، حتي روكش چرمي (از جنس وينيل) كه به صورت استاندارد در آن قرار دارد، چه از لحاظ ظاهري و چه حسي، از آن چيزي كه يك شخص بتواند انتظار داشته باشد، بهتر است. چرم جديد نسخه كروكي، با ويژگي انعكاس حرارتي، يك كار فوقالعاده در جهت خنك نگهداشتن نشيمنگاه سرنشينان خودرو به حساب ميآيد. به دليل تركيب فاقد تناسب سيستم جهتيابي اختياري به همراه واسط iDrive، ترجيح ميدهيم از اين سيستم استفاده نكنيم.
صندليهاي جلويي براي رفع خستگي ناشي از رانندگي طولاني در طول روز، از پشتيباني كافي برخوردار هستند و اين در حالي است كه صندليهاي عقبي نيز براي افراد بالغ در مسافتهاي كوتاهتر به اندازه كافي جادار و براي كودكان هم عالي هستند. فضاي صندوقعقب در نسخههاي سدان و كوپه متوسط است، درحاليكه در نسخه استيشن، حداكثر ظرفيت حمل بار آن به ميزان 61 فيت مكعب است. نسخه كروكي در زماني كه سقف آن باز باشد، فضاي بار خيلي خوبي، ولي وقتيكه بسته باشد، به شكل فراواني اين فضا كوچك ميشود.
از هر كدام از موتورهاي موجود در بيامو سري ۳ مدل 2008 استفاده كنيد، پشيمان نخواهيد شد. موتور استاندارد تخليهاي (aspirated motor) در اين خودرو در گشتاورهاي كم يك مقدار سبك است، اما اين موتور، خودرو را خيلي بهتر تحريك ميكند و تا حدودي مصرف سوخت را بهبود ميبخشد. در ضمن، موتور توربو دوقلو، از لحاظ شتاب همانند نمونه قدرتمند پيشين يعني مدل M3 عمل ميكند.
مهم نيست كه از كدام مدل انتخاب ميكنيد، در بيامو سري ۳ با داشتن يك سيستم تعليق، هدايتشوندگي و سيستم ترمز در كلاس جهاني، در بزرگراههاي دو بانده و پر پيچوخم، تجربهاي فراموشنشدني براي شما به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر اينكه وقتي در پيچها تحتفشار قرار ميگيرد، حسِ پايداري را به انسان منتقل ميكند، اين خودرو به نحوي با راننده خود ارتباط برقرار ميكند كه فارغ از اينكه چه نوع رانندهاي هستيد، اعتمادبهنفس شما را بالا ميبرد. در همين حال، بيامو سري ۳ يك كروزر ايدهآل براي مسافتهاي طولاني هم هست، چرا كه رانندگي كنترلشده و راحتي دارد و محيط كابين آن آرام است.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید: